Щодо роботи комісії (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності підприємств, установ, організацій
Щодо роботи комісії (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності підприємств, установ, організацій
Уже пройшов рік з моменту, коли набув чинності наказ Міністерства охорони здоров’я України «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки» від 01.06.2021 № 1066 (далі – Наказ № 1066), яким затверджено ряд документів, у тому числі цим наказом запроваджено модель роботи з медичними висновками про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я та листками непрацездатності.
Враховуючи умови, в яких сьогодні перебуває країна, та з метою реалізації прав на матеріальне забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованих осіб – громадян України, іноземців, осіб без громадянства та членів їх сімей, які проживають в Україні, в умовах воєнного стану Міністерством охорони здоров’я України прийнято рішення про продовження терміну обігу на території країни паперових бланків листків непрацездатності.
Внесено зміни до пункту 6 Наказу № 1066, змінивши кінцевий термін дії паперових листків непрацездатності з 01 травня 2022 року на 01 січня 2023 року.
Крім того, Наказом № 1066 доповнено перелік дозволених обставин, визначений пунктом 8, за яких заклад охорони здоров’я може видати паперовий листок непрацездатності.
Звертаємо увагу, що отримання е-лікарняного або паперового листка непрацездатності не впливає на процедуру призначення, розрахунку та виплати матеріального забезпечення. Комісія із соціального страхування на підприємствах продовжує свою роботу та зберігає весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13.
Основною формою роботи комісії є засідання, які проводяться відповідно до затвердженого нею плану, але не рідше двох разів на місяць.
Комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства бере участь у перевірках організації медичного обслуговування застрахованих осіб лікувально-профілактичним закладом, що розташований на підприємстві, дотримання хворими призначеного режиму лікування. Веде облік осіб, які часто та довго хворіють, а також осіб, які отримали ЛН та е-лікарняні у зв’язку із невиробничими травмами, аналізує, інформує та вносить пропозиції з питань зниження рівня захворюваності роботодавцю та представнику застрахованих осіб.
У разі порушень у заповненні листків непрацездатності комісія має прийняти рішення про повернення листків непрацездатності застрахованим особам для внесення закладами охорони здоров’я, якими вони були видані, відповідних доповнень і виправлень. Якщо ж виникає підозра щодо правомірності листка непрацездатності, який працівник приніс для оплати, або е-лікарняного, комісія може звертатися до робочого органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України щодо перевірки правильності його видачі.