Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації

  • 103

Заява

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації «Детальний план території для будівництва та
обслуговування будівель і споруд багатопаливного автозаправного комплексу на земельних ділянках з кадастровими номерами 5624682000:03:022:0603 та
5624682000:03:022:0300, площею 0,8785 га в с. Вересневе Великоомелянської сільської ради Рівненського району Рівненської області»

 

1. Інформація про заявника Великоомелянська сільська рада с. Велика Омеляна, вул. Шевченка, буд. 79, 35360.
Електронна адреса – vomelyana@ukr.net, тел.: (0362) 278-157.

2. Вид, характеристика та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.
Детальний план території (далі – ДПТ) розробляється згідно з рішенням Великоомелянської сільської ради від 20 вересня 2024 року № 1456.
Основні цілі даного ДПТ передбачають визначення:
- принципів планувально-просторової організації забудови;
- реальних планувальних обмежень, що поширюються на територію проектування;
- уточненого функціонального призначення, режим та параметрів забудови земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами і правилами;
- уточнення містобудівних умов та обмежень;
- черговість та обсяги інженерної підготовки території;
- системи інженерних мереж;
- порядку організації транспортного і пішохідного руху;
- порядку комплексного благоустрою та озеленення території.
Даний ДПТ уточнює положення чинної містобудівної документації «Генеральний план (в т.ч. План зонування) села Вересневе Великоомелянської сільської ради Рівненського району Рівненської області», що затверджена рішенням Великоомелянської сільської ради від 08 серпня 2013 року № 658; узгоджується зі схемою планування території Рівненської області, затвердженою рішенням Рівненської обласної ради від 30.03.2012 № 598, та має враховувати зміст Стратегічного плану розвитку Великоомелянської громади до 2027 року, що затверджений рішенням Великоомелянської сільської ради від 22 вересня 2021 року № 495
3. Те якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено
здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).
На території ДПТ не передбачено нових видів планової діяльності та об’єктів, які відносяться до першої категорії планової діяльності, які можуть мати значний вплив на довкілля.
Окремі види діяльності можуть відноситися до таких, щодо яких законодавством (ст.3, ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля») передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля для об'єктів другої категорії, що можуть мати значний вплив на довкілля, а саме:
- поверхневе та підземне зберігання викопного палива чи продуктів їх переробки на площі 500 квадратних метрів або об’ємом (для рідких або газоподібних) 15 кубічних метрів і більше), тощо.
4. Визначення ймовірних наслідків, які можуть мати значний вплив при реалізації документа державного планування.
Виконання стратегічної екологічної оцінки передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації  проектних рішень як на окремі компоненти довкілля (ґрунти, поверхневі та підземні водні ресурси, атмосферне повітря), так і на комплексні умови території – мікроклімат, розвиток природних процесів, а також на здоров’я населення. А саме:
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування ДПТ, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля: - атмосферне повітря; - кліматичні фактори, у тому числі для здоров’я населення; - водні ресурси;- ґрунти; - земельні ресурси; - управління відходами; - стан фауни, флори, біорізноманіття; - стан здоров’я населення. Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки впливу на здоров’я населення від об’єктів інфраструктури, що пропонуються для розташування рішеннями детального плану території
б) для територій з природоохоронним статусом
В межах розробки ДПТ відсутні території з природоохоронним статусом.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.
Транскордонний вплив на довкілля об’єктом, що розглядається, не чиниться.
5. Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.
З метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків під час СЕО змін до ДПТ, передбачається розглянути:
Альтернатива 1: «Нульова альтернатива» – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування.
Продовження поточних (часто несприятливих) екологічних тенденцій;
Альтернатива 2: «Альтернатива, що розглядається в проєкті МД» – опис, оцінка та прогнозування ситуації у випадку реалізації запропонованих заходів із використанням інноваційних технологій на засадах сталого розвитку.
Альтернатива 3: «Альтернативний варіант умов здійснення запропонованої діяльності» – опис, оцінка та прогнозування ситуації, що базується на єдиних напрямах розвитку та планувальних рішеннях і відрізнятися, в основному, умовами здійснення запропонованої діяльності.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
В ході СЕО передбачено провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного і стабільного екологічного і соціально – економічного розвитку міста та підвищення умов життя населення.
Дослідження, необхідні для здійснення СЕО, мають стосуватися наслідків реалізації ДПТ, а не наслідків будівництва конкретних будівель або споруд, які можуть з’явитися після затвердження проєкту ДПТ. 
Під час проведення СЕО рекомендується застосовувати такі аналітичні методи, як експертні оцінки, аналіз тенденцій/статистичних даних/даних моніторингу стану довкілля, SWOT-аналіз, просторовий аналіз із застосуванням геоінформаційної системи, розроблення сценаріїв.
Основним методом СЕО є проведення консультації з громадськістю та з уповноваженими органами.
Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища. Розробка СЕО має здійснюватися на основі наступних принципів:
- сумірності завдань і методів здійснення СЕО;
- інтеграції процесів розроблення МД та проведення СЕО;
- концентрації уваги на основних питаннях
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.
Для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДПТ передбачено розглянути такі заходи:

- Встановлення всіх планувальних обмежень від інженерних мереж та споруд, інших обєктів;
- дотримання нормативних меж санітарно-захисних зон;
- формування планувальних та інженерних заходів по облаштуванню території відповідно вимог ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»;
- забезпечення організованого водовідведення дощових вод та їх очистка;
- забезпечення санітарного  очищення території із  дотримання вимог щодо роздільного збирання сміття   із його послідуючим видаленням;
- у відповідністі з державною політикою в галузі енергозбереження, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при
будівництві об`єкту доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні екоенергозберігаючі технології та матеріали, інженерне обладнання з високим коефіцієнтом корисної дії, тощо.
В цілому, розроблений у відповідності до державних будівельних норм, санітарних норм і правил проект містобудівної документації не матиме негативних наслідків виконання документа державного планування.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура та зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку має відповідати вимогам пункту 2 ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», та методичних рекомендацій щодо здійснення стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації, затверджених наказом Міністерства захисту довкілля і природних ресурсів України № 705 від 18.10.2023.
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання

Зауваження та пропозиції слід подавати до Великоомелянської сільської ради, що знаходиться за адресою с. Велика Омеляна, вул. Шевченка, буд. 79 Рівненського району Рівненської області, 35360, тел.: (0362) 278-157, електронна адреса: vomelyana@ukr.net
Контактна особа: начальник відділу з питань архітектури, благоустрою та земельних відносин Великоомелянської сільської ради – Мамчур Наталія Миколаївна.
Строки подання: Зауваження та пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки надаються протягом 10 днів з дня її оприлюднення (до 27 жовтня 2024 року).