ДПІ у Рівненській області інформує
Надходження плати за землю на Рівненщині зросли на 17%
За п’ять місяців 2025 року місцеві бюджети Рівненської області отримали 331,9 млн гривень плати за землю. Про це повідомили в Головному управлінні ДПС у Рівненській області.
У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 17% або 48,2 млн гривень.
Найбільшу частку надходжень традиційно забезпечують суб’єкти господарювання – юридичні особи. За п’ять місяців 2025 року вони перерахували до місцевих бюджетів 282,1 млн гривень, що на 38,5 млн грн більше, ніж у січні–травні 2024 року.
Зростає й внесок фізичних осіб – власників і користувачів землі. Вони сплатили 49,8 млн грн земельного податку та орендної плати, що на 9,6 млн грн більше, ніж торік за той самий період.
Лише за травень 2025 року місцеві бюджети Рівненщини отримали 71,8 млн гривень цього платежу. Це на 12,3 млн грн або 21% більше, ніж у травні 2024 року. Такий приріст – важливий ресурс для фінансування потреб громад.
Нагадаємо, що плата за землю — це частина податку на майно, яка включає земельний податок та орендну плату за використання земельних ділянок державної та комунальної власності. Відповідно до Податкового кодексу України, сплата розпочинається з дати державної реєстрації права власності або користування землею. У разі припинення таких прав, обов’язок сплачувати виникає у платника лише за період фактичного користування протягом року.
Існують особливості нарахування та сплати земельного податку в умовах воєнного стану. Детально ознайомитися з актуальними правилами можна за посиланням: https://tax.gov.ua/nove-pro-
Регулярні надходження земельного податку мають важливе значення для місцевих бюджетів. Це джерело фінансування різних напрямків діяльності громад, включаючи інфраструктуру, освіту та соціальні потреби.
Дбаймо про майбутнє наших громад — чесно і прозоро!
На Рівненщині кількість програмних РРО сягнула 12 тисяч
Станом на 1 червня 2025 року в Головному управлінні ДПС у Рівненській області зареєстровано 12006 програмних реєстраторів розрахункових операцій (ПРРО). Загальна кількість зареєстрованих реєстраторів усіх типів становить 16627 одиниць, з яких 4621 – класичні (апаратні) РРО.
Лише за період з 1 січня по 31 травня 2025 року в області суб’єкти господарювання зареєстрували 1719 нових ПРРО.
Аналіз даних свідчить, що бізнес все активніше переходить на використання ПРРО замість традиційних касових апаратів. Така динаміка пояснюється доступністю, зручністю використання, можливістю роботи без прив’язки до фізичного пристрою та повною інтеграцією з Електронним кабінетом платника податків.
Фахівці податкової служби нагадують, що відповідно до чинного законодавства, фізичні особи – підприємці 2–4 груп, які здійснюють розрахункові операції, зобов’язані застосовувати РРО або ПРРО.
З метою підвищення податкової обізнаності, працівники ГУ ДПС в області регулярно проводять тренінги та надають практичну допомогу з питань реєстрації, налаштування та застосування РРО/ПРРО.
Звертаємо увагу, що реєстрацію програмного РРО можна здійснити через Електронний кабінет платника, без потреби відвідувати податкову інспекцію. У випадку класичних РРО – реєстрація проходить у контролюючому органі за основним місцем обліку платника податків.
Податковий календар на 16 червня 2025 року
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує платникам податків, що 16 червня останній день подання:
- платником інших податків і зборів заяви про перехід на спрощену систему оподаткування (пп. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України),
- платником єдиного податку заяви про перехід на іншу групу платника єдиного податку (пп. 298.1.5 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України).
Звертаємо увагу, що ознайомитись з актуальним податковим календарем завжди можна на вебпорталі ДПС (https://tax.gov.ua/).
Повернути частину сплачених податків? Легко! Якщо допомагали — скористайтеся податковою знижкою
Благодійність — це не лише добрий вчинок, а й можливість частково повернути собі сплачені податки. Якщо ви протягом 2024 року підтримували неприбуткові організації, маєте шанс отримати податкову знижку.
Що це означає? Це можливість повернути частину податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), якщо ви офіційно працюєте і робили благодійні внески.
Умови, які потрібно виконати:
- кому ви допомагали?
Лише тим організаціям, які зареєстровані в Україні і включені до Реєстру неприбуткових організацій на момент перерахування коштів або передачі майна;
- скільки можна повернути?
Знижка діє на суму витрат, яка не перевищує 4% від вашого загального річного доходу, що обкладається ПДФО;
- що потрібно подати?
Копії документів, які підтверджують витрати: квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові ордери; копії договорів (якщо вони були). Документи мають містити інформацію про благодійника та отримувача внеску. Копії підтверджуючих документів подаються разом з податковою декларацією. Оригінали документів не подаються, але зберігаються у платника протягом строку давності.
Важливо знати: якщо ви перерахували кошти на особисті картки волонтерів — така допомога не враховується для знижки, а Національний банк України, UNITED24 та інші подібні рахунки — це не неприбуткові організації, тож знижка за ці внески теж не надається.
Тож, перш ніж подавати декларацію — перевірте, чи є організація у Реєстрі неприбуткових. Це легко зробити на сайті податкової служби або через Електронний кабінет (https://cabinet.tax.gov.ua/).
Подати декларацію про майновий стан і доходи за витратами, понесеними у 2024 році, можна з до 31 грудня 2025 року.
Скористайтеся правом на податкову знижку — це просто і вигідно!
Корисні посилання:
Як подати декларацію: tax.gov.ua/media-tsentr/
Терміни подання декларації: tax.gov.ua/media-tsentr/
Як отримати податкову знижку: tax.gov.ua/media-tsentr/
Система управління податковими ризиками: що слід знати бізнесу
ГУ ДПС у Рівненській області звертає увагу суб’єктів господарювання, що методологічною основою та базовим документом для практичної реалізації Експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками в ДПС є постанова Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 року № 854 «Про реалізацію експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі».
Запровадження системи управління податковими ризиками забезпечить системність та єдиний підхід до управління ризиками дотримання податкового законодавства в роботі органів ДПС, зосередження зусиль податкових органів на найбільш проблемних питаннях в адмініструванні податків і зборів.
Порядок реалізації експериментального проекту, затверджений Постановою № 854, не встановлює жодних нових обов’язків або обмежень для платників податків. Для більшості платників, які прагнуть дотримуватися податкового законодавства, ДПС зосередить зусилля на спрощенні виконання податкових обов’язків – вжитті проактивних заходів впливу (роз’яснення норм податкового законодавства, аналіз і спрощення за необхідності форм податкової звітності, активна взаємодія з представниками платників податків та експертним середовищем).
Реактивні заходи впливу (зокрема, контрольно перевірочна робота) будуть застосовуватися лише для платників з найбільш вагомими податковими ризиками, які визначатимуться централізовано за єдиними правилами в межах, передбачених нормами Податкового кодексу України.
Координатором експериментального проекту є Міністерство фінансів України. Уповноваженим органом з реалізації є Державна податкова служба України та її територіальні органи.
Реалізація Експериментального проекту – 2 роки
Інформаційний лист № 6/2024: ДПС впроваджує Експериментальний проект
Для зв’язку:
Сектор інформаційної взаємодії
ГУ ДПС у Рівненській області
(0362) 69-25-52
Податкові новини, корисну інформацію та анонси подій читайте на сторінках Фейсбук.
ДПС України: https://www.facebook.com/
ГУ ДПС у Рівненській області: https://www.facebook.com/tax.